تربیت کودکان

آموزش اصول تربیت صحیح کودکان

تربیت کودکان

آموزش اصول تربیت صحیح کودکان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

خصوصیات و توانایی انجام کارها در کودکان یک ساله:

baby_1

هر نوزادی با پا گذاشتن به سن یک سالگی می‌تواند بسیاری از کارها را خودش انجام دهد. مثلاً صفحات کتاب‌های کلفت مقوایی را یک به یک ورق بزند، اجسام را در سوراخ‌های هم‌شکل خود جا بگذارد، اگر تشویقش کنید توپی را به سوی شما بغلتاند و اگر از او بخواهید جسمی را به دستتان بدهد. او توانایی رها کردن اجسام را می‌آموزد؛ توانایی رها کردن اجسام گام مهمی است، چون کودک می‌تواند اجسام را در هر کجا که می‌خواهد بگذارد.

فرزند شما در این یک‌ سال مهارت‌های زیادی مانند راه‌رفتن، صحبت‌کردن و پریدن را آموخته و بر آنها مسلط شده است. در یک سالگی، برخی مهارت‌های شخصی مانند نگه‌داشتن یک بطری یا یک فنجان نیز از کودک انتظار می‌رود. البته انتظار نداریم که در این سن کودک چنان آموزش دیده باشد که خودش به دست‌شویی برود، اما انتظار می‌رود کلمات یا نشانه‌هایی را به کار ببرد که برای پرستار یا والدینی که از او نگهداری می‌کنند قابل‌درک باشد. همچنین، تقلیدکردن از هر آموزش رسمی مؤثرتر و مهم‌تر است. درواقع کودک آنچه را انجام می‌دهید، تقلید می‌کند و بهتر یاد می‌گیرد. قد و وزن دختران در یک سالگی: دختران در یک سالگی بین 9 کیلو و 500 گرم تا 10 کیلو و 350 گرم است و قد آنها حدودا بین 75 سانتی متر الی 88 سانتی متر می باشد.

قد و وزن پسران در یک سالگی: دختران در یک سالگی بین 8 کیلو و 980 گرم تا 10 کیلو و 380 گرم است و قد آنها حدودا بین 74 سانتی متر الی 77 سانتی متر می باشد.

واکنش به سوال

یک کودک یک ساله باید نسبت به اسمش عکس‌العمل نشان دهد و بینی، چشم‌ها و دهان و اجزای دیگر صورتش را تشخیص دهد و حتما آنها را به شما نشان دهد. ممکن است نتواند اسم این اجزا را به زبان آورد، ولی باید بتواند آنها را هم در صورت خودش و هم در صورت شما نشان دهد. ممکن است کودک هنوز نتواند زیاد حرف بزند، ولی فهم زبان در او به‌سرعت در حال پیشرفت است. اکنون او می‌تواند به سوال­‌های کوتاه واکنش نشان دهد؛ مثلاً اگر بپرسید «لیوانت کجاست؟»، به آن اشاره یا نگاه می‌کند، یا اگر بپرسید «آب می خوری؟»، ممکن است با یک لبخند و حرکت به سوی لیوان پاسخ دهد.
اگر کودک، برادر و خواهر بزرگتر داشته باشد، این فرصت مغتنمی برای آنها هم هست، چون سعی می‌کنند آنچه را که او می‌کوشد بیان کند، دریابند. از کتاب‌های عکس‌دار استفاده کنید که عکس‌های بزرگ، روشن و واضح داشته باشند. هر بار که برای‌شان کتاب می‌خوانید بپرسید: «می‌توانی سگ را پیدا کنی؟ سگ چه می‌گوید؟»

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنید:

خصوصیات و توانایی انجام کارها در کودکان 1 تا 4 ساله به تفکیک

  • ۹۸/۰۶/۱۶
  • setareh heidari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی